کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم نظامیان صهیونیست برای فرار از جنگ خود را به دیوانگی می‌زنند برگزاری مراسم ترحیم مادر «سید حسن نصرالله» در حرم حضرت معصومه (س) رسانه عبری: اسرائیل با آتش بس طولانی موافقت کرد حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان علیه مواضع صهیونیستی (۹ خرداد ۱۴۰۳) توافق قطب‌های مخالف کابینه اسرائیل برای تغییر نتانیاهو مواضع روسیه و فرانسه در شورای امنیت علیه صهیونیست‌ها بلینکن: مشخص نیست از سلاح‌های آمریکایی در حمله به رفح استفاده شده باشد درخواست ۷ نماینده برای رد اعتبارنامه تاجگردون + عکس تصاویر حمله حزب الله به المالکیه منتشر شد + فیلم وزیر صهیونیست: آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی حماس توهم است حماس: هدف از ساخت اسکله شناور آمریکا، حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است توضیحات رئیس سنی مجلس درباره جا‌به‌جایی ۴۱ رای دبیر هیئت‌رئیسه زخمی‌شدن ۳ نظامی صهیونیست در کرانه باختری (۹ خرداد ۱۴۰۳) دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور اردوغان: ایتالیا نیز مانند اسپانیا، فلسطین را به رسمیت بشناسد حملات ترکیبی سنگین حزب‌الله به «البغدادی» سرزمین‌های اشغالی (۹ خرداد ۱۴۰۳) برزیل سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند وزارت خارجه طالبان: عملکرد موفق ما دلیل تصمیم مسکو برای تقویت روابط با کابل است احکام اعضای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صادر شد
سرخط خبرها

کاظمی قمی با سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد | حق‌آبه محور گفت‌وگوها

  • کد خبر: ۱۶۶۲۳۵
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کاظمی قمی با سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد | حق‌آبه محور گفت‌وگوها
نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل در دیدار وزیر خارجه طالبان در خصوص حقآبه رودخانه هیرمند رایزنی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل با امیرخان متقی دیدار و گفتگو کرد.

تامین حقوق ایران از رودخانه هیرمند و  روابط دوجانبه از جمله موضوعاتی بوده است که متقی و کاظمی قمی درباره آن تبادل نظر کردند.

حافظ احمد ضیاء، سخنگوی طالبان  امروز (شنبه)در رشته توئیتی نوشت: امیرخان متقی، وزیر امور خارجه امارات اسلامی با حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: در این دیدار کاظمی قمی به ارائه مطالبی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه پرداخت و گزارشی را از این نشست ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر خارجه طالبان ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه برای از سرگیری روند انتقال زندانیان افغان، تاخیر در اجرای حکم اعدام زندانیان و تسهیل تحویل اتباع افغان از مقامات ایران قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه طالبان همچنین در این دیدار بر حل مسائل و مشکلات دو جانبه از طریق گفتگو و تفاهم تاکید کرد. 

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به دنبال درخواست مقامات ایران از هیات حاکمه افغانستان اظهاراتی را در خصوص حقابه این کشور ارائه کرده بد. 

وی در مراسمی در این باره گفت:« امارات اسلامی افغانستان به موافقتنامه سال 1351 میان دو کشور متعهد است. اما خشکسالی که در افغانستان وجود دارد نیز باید در نظر گرفته شود.» 

متقی ادامه داد: افغانستان سومین کشور آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی بوده و بیشتری آسیب بر منابع آبی کشور وارد شده است.

وزیر خارجه طالبان خطاب به مقامات ایران گفت: مقامات تهران باید درخواست خود را مطابق با موافقتنامه میان دو کشور تنظیم کرده و ملاک قضاوت باید مبتنی بر موارد مندرج در این بندنامه باشد (بیشتر بخوانید). 

اخیرا مقامات ایران از طالبان به دلیل عدم رعایت حق آبه این کشور انتقاد کردند. 

در این راستا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به چابهار پیرامون حق آبه هیرمند گفته بود که به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند.

رئیس جمهور ایران افزود: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند، حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود و این مسأله چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->